Štítky

pondělí 17. dubna 2017

Project 52 - 2017


A je to tady ... Po 53. týdnech se opět dostávám zpět na začátek. Tentokrát mě čeká jubilejní PÁTÝ ročník tohoto skvělého projektu. Jsem zvědavá, jak s tématy naložím - ze zkušenosti vím, že se povede pořídit fotografii v pondělí a jindy čekám na "ten správný záběr" až do neděle :) Proto oceňuji (ač se mě babička pořád ptá, proč to s sebou pořád nosím), že mám fotoaparát téměř pokaždé u sebe :)

Pravidla zůstávají stejná jako v předchozích letech - na každý týden v roce je stanoveno téma, ke kterému se bude vázat daná fotografie. Snažím se, aby mi fotografie připomněla týden, kdy byla pořízena (ač někdy nemusí přesně odpovídat tématu - kdo mě zná, ví, že to umím "okecat"). Pokud se podívám např. na loňskou fotografii "Pečení", hned si připomenu mé upečené narozeninové dorty a gratulace Šárce k narozeninám pod stromečkem na Staroměstském náměstí:) Nebo při fotografii "Mládě" si vybavím, jak se Páje narodil malý Teo :) A tak to chci ponechat i v tomto roce :)

P.S. pokud někdo nepořídí v daný termín fotografii na zadané téma, musí plnit jeden velice specifický úkol :D (už čtyři roky se mi podařilo, že jsem nemusela běhat ani jednou - musím se pochválit :D - i když za to pozdní vkládání se nejspíš proběhnu).

odkaz na FB skupinu - FB skupina pro Project 2017

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

15. týden - DOKOLA


Možností pořídit fotografii do projektu bylo tento týden mnoho. Od výletu s Libuškou do Pardubic na hokej, kde hráči nejen před zápasem krouží dokola kolem mantinelů; přes návštěvu pohárového zápasu Slávie s Karvinou s Baruškou, kde se nejednou točilo nad hlavou šálou kolem dokola; až po tradiční sraz s Luckou, Lenkou, Markétkou a Radkou, kde jsem pořídila fotku naprosto božího lustru :) Nakonec volba nebyla tak těžká, jelikož sobota byla v režii Páji rozlučky se svobodou, která se vydařila :)

Náročný týden, kdy se mi ještě teď točí hlava kolem dokola, že jsem to všechno stihla :)


14. týden - V MLZE


Vím, že většinu fotografií "okecám" tak, aby se mi do tématu hodily. Markétka mi jednou povídá, že i kdyby bylo téma koule a já tam dala krychli, tak si jí i přesto zdůvodním :) a má pravdu ...

Je pondělí  já spěchám na autobus na poslední chvíli (téměř jako každý den) - ne opravdu nemůžu vstát o pět minut dříve :) a najednou na konci ulice, ještě než zabočím směr zastávka, si všimnu mlhy na nedalekém poli. Zamyslím se, protože si pamatuji, že toto téma se bude teď někdy fotit. Vytáhnu telefon a hle, téma začíná dnes :) To, že mi za chviličku jede autobus, mě už nechává naprosto chladnou :) Vím naprosto přesně, že dnes ho nestihnu :)



13. týden - VÝŠKA


Po náročném víkendu stráveném ve škole, mám dovolenou :) Jsem ráda, že můžu dohnat spánkový deficit (když už se musel posouvat čas o hodinu dopředu) a trávit chvíli čas s rodinou. Po obědě mě čekala návštěva Páji, s pěknou procházkou a zakončeno tradičním měsíčním focením malého Tea :) Kdo by to byl řekl, že má už 10 měsíců - letí to hrozně rychle :)


12. týden - PŘÍRODA


Původně byl plán nafotit magnolie u nás v areálu, které fotím každý rok. Bohužel počasí nebylo nic moc, tak jsem to odkládala, až byl pátek odpoledne a já neměla použitelnou fotografii (záložní nestála za nic). Další varianta měla zachytit 4 (slovy čtyři) sněženky, co mi vykvetly na záhonku :)

Víkend většinou bývá plný možností pořídit fotografii do projektu, nicméně vidina, že ho strávím ve škole, se jevila jako komplikace ... Pro jistotu jsem si Benyho vzala s sebou a měla kliku, že slunce vysvitlo už při mé ranní cestě do školy :)


11. týden - JEDNA ZA DRUHOU


Pomalu přicházejí slunečné dny, tak jsem se rozhodla, že je toho třeba využít :) A kde jinde, než jít na pouť. Ač počasí se v pátek mělo kazit, nakonec bylo celkem pěkně :)

Když se řekne Matějská (či jakákoliv jiná pouť), musím se zastavit u střelnice. Je to možná dáno tím, že jako malá jsem střílela ze vzduchovky u dědy na terč :) Mám takový trik, jak si vystřílet minimálně jednu růži ...

Nejprve si celou pouť (pokud je tam tedy možnost více střelnic) projdu a sleduji, kde mají růže co nejblíž u sebe :) u té nejlepší se zastavím a mířím ne úplně na špejli (přeci jen ty diabolky používají celkem často, tak krapet zanáší) a vystřelím :) Padala jedna za druhou a mé skóre se zastavilo na 11 růžích z 20 střel :)


10. týden - SHORA


Někdy fotografie vznikne de fakto náhodou :) V pátek jsem fotila na akci V&V swing. Procházím mezi páry a pořizuji dokumentační snímky, které mi jsou nejbližší a najednou si všimnu, ž kavárna disponuje horním patrem. Jdu tedy fotit i na něj, abych zachytila atmosféru i z jiného úhlu ... To, že je téma shora, mi dojde až následující den :)



9. týden - KOSTEL


Fotografování architektury není zrovna moje parketa :) Vstávat brzy, abych byla na určitých místech ještě před východem slunce není zrovna pro mě :) Možná to ovlivňuje fakt, že z 90% fotím vše pevnou stovkou. Nicméně jsem hned věděla, co vyfotím - sobota byla po dlouhé době téměř jarní, tak jsem toho musela využít a sjet autobusem nedaleko bydliště :)

Kostel sv. Jiří na Homoli


8. týden - ČERNÁ A BÍLÁ


Černá barva nepatří zrovna mezi mé oblíbené, i když je pravda, že má zeštíhlující efekt :) Doma jsem se dívala a nic nenacházela, kromě mého hřebenu s ovečkami Shaun. Nicméně jsem chtěla volit něco jiného.

Když jsem si vzpomněla na téma "černá a bílá" v roce 2013, vybavilo se mi focení polštáře, na kterém často spala Majda ... Letošní téma mi to připomnělo a chtěla jsem si uchovat památku i na Dixinku. Proto jsem dnes vyráběla otisky a Dixie moc pěkně spolupracovala :)


7. týden - SPOLU


Svátek zamilovaných, neboli Valentýn, který byl dominantou tohoto týdne, moc nemusím :) Nemám ráda, když se na Vás ze všech stran valí tzv. povinnost, sdělit někomu, že ho máte rádi - to lze dávat najevo po celý rok ;)

V sobotu jsem s kamarádkou Markétkou oslavila spolu s její rodinou a přáteli, krásné kulaté narozeniny (i když jsem díky škole dorazila trochu později :). Jedna z pozitivních věcí na školním víkendu je ta, že mohu být chvíli s rodiči a s Dixinkou


6. týden - MOMENT


Každý den je plný momentů které si budeme rádi připomínat nebo na ně chtít co nejdříve zapomenout :) Pokud si vzpomenu, říkám si každý den 3 pozitivní události, co se mi přihodily (i to, že se člověk dobře vyspí :) Většina lidí se totiž zaměřuje na ty negativní momenty, které převáží ty pozitivní :)

Tento týden si téměř na nic nemohu stěžovat :) Pěkně jsme s Verčou oslavily svátek a konečně se podařilo zase trochu doupravit ložnici - resp. sestavit knihovnu na moje milované knížky a vyměnit lustr v ložnici - když se rozsvítil, měla jsem radost jak malé dítě :)

Fotografii jsem zvolila z kurzu vaření Thajské kuchyně - je to momentka z přípravy mých prvních jarních závitků :) Kdo ví, jestli tenhle moment nezmění můj vztah k vaření :)


5. týden - 13. KOMNATA


To je tak, když si vymyslíte téma a přijde Vám úplně boží a když na něj v projektu přijde řada, říkáte si - kdo to sakra vymyslel? A po chvíli Vám dojde, že Vy ... :)

Každý z nás má svou 13. komnatu - tajemství či událost, o které se nechceme bavit, protože pouhá zmínka může pěkně bolet či člověka rozrušit. Každý se s tím pere po svém - zahání myšlenku do kouta a nechce se k ní vůbec vracet; jiní se potřebují svěřit, aby se svými obavami nemuseli být sami a někteří mohou tajemství skrývat pod dokonalou maskou ...

Ale ... neberte všechno tak vážně :) Jsem ráda, že jsem si mohla po delší době opět zafotit s holkami promo fotky na taneční akci V&V swing :) Užily jsme si spoustu legrace a už se těším na další setkání :)


4. týden - SVĚTLO


Světlo ... to je alfa a omega každého fotografa :) Udělá kolikrát z obyčejného "cvaku" něco naprosto neuvěřitelného :) Pokud to jde, nejradši fotím venku za denního světla - tomu umělému a blesku jsem nějak nepřišla na chuť :) Miluji zlatou hodinku, kdy je vše najednou krásnější :)

Nicméně je jedna situace, kdy se těším, že už slunce zapadne za obzor ... To máte tak, když kolegyně v práci dostane od své dcery žraloka, který frčí "na světlo" a ťuká svými ploutvičkami o tlamu rychleji než tikají hodiny :) Musím se přiznat ... schovávám ho do skříně, za sloup, svazuju mu ploutvičky či se ho snažím přehlušit rádiem :) Nemá to se mnou lehký ...


3. týden - STOPA


Musím říct, že výběr fotografie pro tento týden nebyl vůbec jednoduchý :) V pátek jsme slavily s kamarádkou Magdou její narozeniny v Kočičí kavárně a v sobotu mě čekal sraz s 52kou :) Nehledě na fakt, že jsem měla v záloze nafotit obtisknutou packu naší Majdinky, která nás opustila před 4 lety (utíká to strašně rychle) ...

Nakonec jsem vybrala fotografii ze srazu, protože stopy se nacházely všude kolem nás - zámky na Kampě zanechávají stopy zamilovaných z celého světa (australský s koalami je toho důkazem); znečištěná Vltava u klubu Lávka je typická stopa konzumního světa; hasičský zásah, který přijel na základě stopy k místu, kde jsme se zrovna zdržovali nebo loď, která si razí cestu přes hejno labutí, racků a kachen a zanechává za sebou motorovou stopu :)


2. týden - JEDNODUCHÝ 


Kdyby šlo všechno jednoduše, nevím, jestli by to člověka bavilo :) Překonávat určité výzvy nás nutí se neustále zlepšovat a pracovat na sobě :) I když znám pár lidí, kteří na co šáhnou, to jim jde a výsledek je vždy úžasný :) Kvůli práci a škole jsem neměla moc času tvořit a nafotit výrobky, které ač na pohled vypadají složitě, postup je naprosto jednoduchý :)

Zkouškové ... Poprvé za celou dobu studia, jsem prostě a jednoduše zapomněla na zkoušku. Ano ... mám diář, kde vše bylo zaznamenáno, nicméně otevřen byl až den po zkoušce - tj. v pátek třináctého :) Zaměřila jsem se tedy na další zkoušku a víkend jsem se věnovala studiu. Jeliož je toho hodně, je třeba vytvářet pouze jednoduchá jídla, která Vám zaberou max. 30 minut (čas zahrnuje vaření, úklid a konzumaci :)


1. týden - SEDM 


Číslo sedm mě provází celkem často :) Bydlela jsem v sedmém patře; dům popisný měl číslo sedm; ročník narození či autobus, kterým teď denně jezdím, též obsahuje sedmičku :)

Ráno jsem fotila sedm tulipánů (ano přiznávám, že dva ležely stranou), které jsem dodatečně dostala k narozeninám od kamaráda Jirky. Příjemné popovídání v městě Beroun, kde se snad vše zavírá v 17:00 :) Nicméně nakonec jsem vybrala fotografii ze zkoušky šatů, kde "sedm statečných děvčat", zabralo snad půlku salonu :)





Žádné komentáře:

Okomentovat